Luxe Motor 27.70 Verkocht

Afmetingen (m): 27.70 x 4.40 x 1.10
Ref.nr.: 120306
Ligplaats: Omgeving van Leeuwarden
Bouwjaar: 1931
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Prachtig gerenoveerd voormalig binnenvaart vrachtschip. Vanaf de waterlijn bijna volledig vernieuwd en voorzien van een ruim achterdek, klapbare stuurhut, ruime woning en nieuwe motor. Het interieur is professioneel aangebracht en is voor het grootste gedeelte gereed.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: onbekend
Werf verbouw: Scheepswerf Multiship, NL-Harlingen
Verbouwjaar: 2011
Romp vorm: platbodem
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
teakhouten bovenzijde van de stuurhut
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
waterdicht(e) schot(ten)
brede gangboorden
dichte bolderkasten
berghout rondom
open kuip
Besturing: hydraulisch
zwaar uitgevoerd systeem
balansroer
Ramen: teakhouten raamprofielen
dubbel glas
teakhouten buitendeuren
Waterverplaatsing (ca.): geschat 60 ton
Ballast (ca.): 14 ton betontegels
Doorvaart hoogte (ca.): 3,25 m gestreken mast(en)
2,85 m met afgebroken stuurhut
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Kleur / Conservering: zwarte romp
zwarte boeiing
witte opbouw
bovenwaterschip gestraald
laatste onderwaterschip behandeling 2011
perfecte staat
Geschikt voor / als: binnenwateren
geschikt voor ruime wateren
geschikt voor bewoning
Algemene informatie: niet afgemaakt project
Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt
Aanvullende informatie: Al het slechte staal is vervangen.
Diverse roestgevoelige plaatsen uitgevoerd in roestvast staal.
Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.
klassieke lijnen
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 160 pk
118 kW
Motor merk: Daewoo
Toerental: 2200 RPM
Motortype: L136 binnenboord motor
Cilinderaantal: 6
Bouwjaar motor: 2007
Draaiuren (ca.): 2
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 2000 liter
stalen tank(s)
Koelingsysteem: interkoeling
natte uitlaat
Voortstuwing: schroefas
vetgesmeerde schroefas
3 blads schroef
Koppeling: Dong-I Marine Transmission hydraulisch
reductie 2,45:1
Boegschroef: boegschroef buis is geïnstalleerd
Stroomvoorziening: 24 Volt
230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
nieuw systeem
Accu´s: 2x 180 ampère/uur
Machinekamer: in goede staat van onderhoud
Gas systeem: geen gas aan boord

Accommodatie

Betimmering: teak interieur
nog niet volledig gereed
perfect, zie foto's
Isolatie: glaswol
Hutten: 3 hutten
Slaapplaats / Kooi: Achter: 1x 2-pers. & 1x 1-pers.
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Badkamer: voorbereid
Toilet: voorbereid
Stahoogte (ca.): voor (ca.) 2,10 m
salon (ca.) 2,10 m
onder stuurhut (ca.) 1,50 m
stuurhut (ca.) 2,20 m

Tuigage en zeilen

Mast: hard hout
lantaarn mast
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: kluisgat
Aanvullende informatie: Interessant project om het installatiewerk zelf uit voeren, of om het door een werf te laten doen.
Het schip is volledig gestript (alleen de romp is nog oud) en aansluitend nieuw opgebouwd. Voordat er ingetimmerd is, is de binnenzijde van de romp zeer goed behandeld.