Groninger Boltjalk 19.50 Verkocht

Afmetingen (m): 19.50/18.00 x 4.15 x 0.80
Ref.nr.: 160402
Ligplaats: Omgeving van Oostende, Belgie
Bouwjaar: 1905
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig binnenvaart vrachtschip, heringericht tot varend woonschip dat zeer geschikt is om de vaarwegen van Europa te bevaren, bijvoorbeeld Frankrijk, België, Nederland en Duitsland. Het schip is niet certificaat plichtig waardoor ook het bevaren van de Rijn tot de mogelijkheden behoort. Voorzien van centrale verwarming, generator, Kalkman boegschroef, 2 hutten, kombuis, salon, badkamer met toilet en een stuurhut. Ze heeft een lage doorvaarthoogte waardoor zelfs Canal du Nivernais te bevaren is.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf NL-Sappemeer
Romp vorm: platbodem
Romp materiaal: ijzer/staal
Dek materiaal: ijzer/staal
Opbouw materiaal: staal
hardhouten bovenzijde van de stuurhut
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
brede gangboorden
Besturing: mechanisch
stuurwiel
stalen roer
aangehangen roer
Ramen: aluminium raamprofielen
dubbel glas &
enkel glas
Ballast (ca.): 2,5 ton gestort beton
genoemde gewicht is een inschatting
Doorvaart hoogte (ca.): 2,80 m
Eigenaar: Britse eigenaar
Registratie: Brits geregistreerd (SSR)
Kleur / Conservering: zwarte romp
groene boeiing
gele opbouw
in goede staat van onderhoud
Certificaten: niet certificaat plichtig
Geschikt voor / als: binnenvaart
geschikt voor bewoning
Aanvullende informatie: Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 100 pk
73 kW
Motor merk: Ford
Motortype: S759421
Cilinderaantal: 6
Bouwjaar motor: volgens opgave 1987
Draaiuren (ca.): na revisie
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 1250 liter wit
2 stalen tank(s)
600 liter rood
1 stalen tank(s)
Koelingsysteem: interkoeling
natte uitlaat
Voortstuwing: 3 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
Koppeling: PRM hydraulisch
Verwarming: Kabola B17 centrale verwarming
op diesel &
Aarow Becton Bunny alles brander
Boegschroef: Kalkman elektrische boegschroef
400 Volt
15 pk
proportioneel
Stroomvoorziening: 12 / 24 / 230 / 400 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
400 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 2x 72 Ah start accu(s) generator
750 Ah tractie accu set @ 24 Volt
1x 75 Ah start accu(s)
Victron accu monitor
Acculader: 1x Ctec M45 acculader
Victron Skylla acculader 24/75
Generator: White diesel 230/400 Volt
natte uitlaat
Omvormer: Victron Phoenix Compact omvormer 24/2000
Drinkwatertank (ca.): 2000 liter
2 kunststof tank(s)
Waterdruksysteem: elektrische waterpomp
Warm watersysteem: boiler (230 Volt)
Lens/bilgepomp: 24 Volt
230 Volt
Gas systeem: ja, fles(sen) in dekkist

Accommodatie

Betimmering: diverse materialen zijn gebruikt
zie foto's
geschikt om aan boord te wonen
Isolatie: gedeeltelijk
Hutten: 2 hutten
Slaapplaats / Kooi: Eigenaars hut: 1x 2-pers
Gasten hut(ten): 2x 1-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Badkamer: douche
thermostaat kraan
wasbak met warm & koud stromend water
in 1 ruimte tezamen met het toilet
deels betegeld
Toilet: 2x elektrisch toilet
Kombuis / keuken: U-vorm kombuis
Kooktoestel: 4-pits kooktoestel
op gas
in combinatie met de oven
afzuigkap
Oven: gasoven
Koelkast: 24 Volt
Vriezer: vriesvakje
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: mengkraan met warm & koud stromend water
Entertainment: satelliet antenne
Stahoogte (ca.): eigenaarshut (ca.) 1,74 m
gastenhut (ca.) 1,89 m
gang / corridor (ca.) 1,91 m
badkamer / toilet voor (ca.) 1,87 m
salon (ca.) 1,93 m
kombuis / keuken (ca.) 1,94 m
toilet (ca.) 1,83 m
stuurhut (ca.) 2,07 m
Aanvullende informatie: wasmachine
kommaliewant

Tuigage en zeilen

Mast: houten mast
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
anker met draad
Bijboot: aanwezig
Davits: aanwezig
Veiligheid: rookmelder(s)
brandblusser
reddingsboei
reddingsvest
Aanvullende informatie: 4x hardhouten koekoek
aluminium loopplank
stuurstoel