Klassiek Motorjacht 15.55 Verkocht

Afmetingen (m): 15.55 x 4.50 x 1.40
Ref.nr.: 180405
Ligplaats: Omgeving van Amsterdam
Bouwjaar: 1947
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig voetveer van Scheepswerf Temse te België welke aansluitend is ingezet als passagiersschip. In 2005 is het schip omgebouwd tot recreatievaartuig. De bovenzijde van de stuurhut is hydraulisch naar achteren te schuiven waardoor er een open stuurstand met windscherm ontstaat. Het interieur is scheeps met in de voorwoning nog de oude zitbanken die om te bouwen zijn tot een 2-persoons bed, stuursalon met zitgelegenheid en een verhoogde stuurpositie, achterin bevinden zich de toiletruimte/badkamer (in aanbouw) en het kombuis met zithoek.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf Jos Boel & Zn, B-Temse
Werf verbouw: Scheepswerf Tak, NL-Raamsdonkveer
Romp vorm: rondspant
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
Bouwwijze: gelaste romp
geklonken en gelaste opbouw
kunststof berghout
zelflozende kuip
zwaar gebouwd
waaiersteven
Besturing: hydraulisch
stuurwiel
stalen roer
balansroer
Ramen: aluminium raamprofielen
Waterverplaatsing (ca.): 25 ton
Doorvaart hoogte (ca.): 3,20 m
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: Nederlands geregistreerd
B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering: blauwe romp
witte opbouw
zie foto's
2015 laatste onderwaterschip behandeling
Geschikt voor / als: binnenwateren
kustwateren
recreatie vaartuig
Aanvullende informatie: klassiek motorjacht
voorpiek met kettingbak
Onderwaterschip is vrijwel volledig vernieuwd.
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 214 pk
158 kW
Motor merk: Volvo Penta
Cilinderaantal: 6
Draaiuren (ca.): 7500 op de urenteller
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 250 liter
Koelingsysteem: interkoeling
natte uitlaat (2015)
Voortstuwing: 3 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
Koppeling: hydraulisch
reductie 4:1
Boegschroef: elektrische boegschroef
24 Volt
Stroomvoorziening: 12 / 24 / 230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 2x 230 Ah service accu(s)
2x 230 Ah boegschroef accu(s)
Acculader: Victron Skylla-TG acculader 24-50 (2017)
Omvormer: Victron Phoenix omvormer 24/800
omvormer 24-12 Volt
Zonnepanelen: 2x zonnepaneel
Drinkwatertank (ca.): 2x 200 liter
kunststof tank(s)
Waterdruksysteem: hydrofoor
Warm watersysteem: boiler (230 Volt) (2016)
80 liter
Vuilwatertank (ca.): aanwezig
Gas systeem: ja, fles(sen) in gasbun

Accommodatie

Betimmering: vooronder:
origineel
stuurhuis:
mahonie interieur
achterkajuit:
multiplex
zie foto's
Isolatie: gedeeltelijk
Hutten: 1 hut
Slaapplaats / Kooi: Voor: 1x 2-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Badkamer: voorbereid
Toilet: elektrisch toilet
Kombuis / keuken: L-vorm kombuis
Kooktoestel: 2-pits kooktoestel
op gas
Koelkast: aanwezig
230 Volt
Werkblad: houten werkblad
Wasbak: 2x roestvast stalen wasbak
Waterkraan: warm & koud stromend water
Entertainment: Sony radio/CD speler
Stahoogte (ca.): voor (ca.) 2,13 m
stuurhut (ca.) 1,95 / 2,23 m
salon (ca.) 2,23 m
kombuis / keuken (ca.) 2,22 m

Uitrusting

Ankergerei: Lofrans elektrisch ankerlier 24 Volt / 1000 Watt
verhaalkop
anker met ketting
in kluisgat