Sleepboot Donau Verkocht

Afmetingen (m): 10.08 x 2.81 x 1.25
Ref.nr.: 190307
Ligplaats: Omgeving van Leiden
Bouwjaar: 1932
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Prachtig gelijnde en nette sleepboot welke in het verleden onder andere is ingezet op de Maas en later ook rondom de Vinkeveense Plassen. Door haar lage doorvaarthoogte en haar afmetingen is dit een boot die op vrijwel elk water terecht kan. Veel van de aanwezige techniek aan boord is vervangen en tezamen met de oerdegelijk motor is dit een uitgelezen kans om een evenement-waardige sleepboot te bemachtigen voor een realistische prijs.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf De Vliet van Fa. G. den Heeten, NL-Leiden
Romp vorm: rondspant
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
roestvast staal
teakhouten bovenzijde van de stuurhut
Bouwwijze: geklonken
berghout rondom
boeiing rondom
Besturing: mech. besturing assen
stuurwiel
stalen roer
Ramen: patrijspoorten
teakhouten buitendeuren
Waterverplaatsing (ca.): 14 ton
Doorvaart hoogte (ca.): 2,45 m
1,80 m met afgebroken stuurhut
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering: zwarte romp
zwarte opbouw
witte opbouw
laatste onderwaterschip behandeling (04-2019)
Certificaten: niet certificaat plichtig
Geschikt voor / als: recreatie vaartuig
Algemene informatie: Het schip is erkend als Varend Erfgoed
Aanvullende informatie: beting
sleephaak
sleepboot
klassiek motorjacht
ruim achterdek
strakke romp
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 165 pk
121 kW
Motor merk: GM Detroit
Toerental: 1800 RPM
Motortype: 6061-A
Cilinderaantal: 6
Bouwjaar motor: 1977
Draaiuren (ca.): 1825 op de urenteller
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 2x 300 liter
roestvast stalen tank(s)
Koelingsysteem: gesloten
beunkoeler
droge uitlaat
geïsoleerde uitlaat
Koppeling: Twin Disc hydraulisch
MG 508
reductie 2,39:1
Verwarming: Eberspächer hetelucht verwarming
op diesel
Stroomvoorziening: 12 / 24 / 230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
Victron Digital Multicontrol
Accu´s: 2x 220 Ah service accu(s)
2x 100 Ah start accu(s)
Victron BMV 602S accu monitor
Acculader: Victron MultiPlus Compact combi omvormer/lader 24/2000/50
Scheidingstransformator: Alpha Galvanic Isolator
Aardlek schakelaar: aanwezig
Dynamo: 120 ampère
24 Volt
Omvormer: Victron MultiPlus Compact combi omvormer/lader 24/2000/50
Studer omvormer 24-12 Volt
Drinkwatertank (ca.): 2x 100 liter
roestvast stalen tank(s)
Waterdruksysteem: hydrofoor
Warm watersysteem: boiler (230 Volt)
Diesel waterseparator: aanwezig
Machinekamer: zie foto's
Dekwaspomp: aanwezig
Gas systeem: ja, fles(sen) in dekkist

Accommodatie

Betimmering: diverse materialen zijn gebruikt
formica met print interieur
zie foto's
Isolatie: gedeeltelijk
Slaapplaats / Kooi: 1x 2-pers
Toilet: elektrisch toilet
toilet in de machinekamer
Kombuis / keuken: dwarsscheeps
Kooktoestel: 3-pits kooktoestel
op gas
roestvast staal
Koelkast: aanwezig
24 Volt
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: warm & koud stromend water
Entertainment: radio/CD speler
Stahoogte (ca.): stuurhut (ca.) 1,95 m
voor (ca.) 1,75 m

Tuigage en zeilen

Mast: grenen
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
ankerketting
klipanker
in kluisgat
Dekzeilen: stuurhut tent
Reling / Preekstoel: zeereling op boeiing / verschansing
Aanvullende informatie: hardhouten koekoek
aluminium loopplank
Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (04-2019)