Motorjacht 14.00 GSAK Verkocht

Afmetingen (m): 14.00 x 3.40 x 1.40
Ref.nr.: 190708
Ligplaats: Omgeving van Amsterdam
Bouwjaar: 1958
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig douanevaartuig “Ooievaar” dat volledig professioneel is omgebouwd in een comfortabel en stoer motorjacht met een achterkajuit met eigenaarshut, stuursalon met zijschuifdeuren, stuurstand, langs- en L-banken. Verder naar voren bevinden zich de salon met kombuis/keuken, langsbank, badkamer/toilet en een voorhut. Het is een comfortabel te varen schip met goede apparatuur en ze is in onze ogen een schip met een zeer groot vaargebied. Verwijder de mast en u kunt zonder problemen naar de Middellandse Zee of naar de Oostzee maar ook naar de Donau behoort tot de mogelijkheden.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf Gebroeders Akerboom, NL-Oegstgeest
Verbouwjaar: 2001
Romp vorm: rondbodem
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
Bouwwijze: gelast
berghout
brede gangboorden
achterkajuit
roestvast stalen bolders
boeiing / verschansing
waaiersteven
Besturing: hydraulisch
stuurwiel
& afstandsbediening
Ramen: aluminium raamprofielen
2x teakhouten deur
getint glas
Waterverplaatsing (ca.): 20 ton
Ballast (ca.): staal
trim ballast
Doorvaart hoogte (ca.): 3,60 m gestreken mast(en)
3,10 m mast(en) verwijderd
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Kleur / Conservering: blauwe opbouw
witte boeiing
witte opbouw
enig achterstallig onderhoud
zie foto's
Geschikt voor / als: beroepsvaart
kustwateren
recreatie vaartuig
geschikt voor bewoning
Aanvullende informatie: Diverse roestgevoelige plaatsen uitgevoerd in roestvast staal.
Zeer geschikt om de kustwateren te bevaren.
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 180 pk
132 kW
Motor merk: DAF
Toerental: 2000 RPM
Motortype: 1160
Cilinderaantal: 6
Bouwjaar motor: 1980
Revisie motor: 2001 gereviseerd
Draaiuren (ca.): 1150 op de urenteller
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 2000 liter
2 stalen tank(s)
Koelingsysteem: gesloten
koelpijpen (2018)
droge uitlaat
Voortstuwing: 4 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
Koppeling: Twin Disc MG-5061
hydraulisch
Snelheid (ca.): 11 km/uur kruissnelheid bij 1000 RPM
19 km/uur topsnelheid
Verwarming: Webasto hetelucht verwarming (2018)
op diesel
Boegschroef: Vetus elektrische boegschroef
24 Volt
Stroomvoorziening: 24 / 230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 2x 180 Ah start accu(s)
2x 200 Ah service accu(s)
Acculader: Victron Phoenix combi omvormer/lader 24/2000/50
Laadstroomverdeler (scheidingsdiode): Multi battery isolator
Aardlek schakelaar: aanwezig
Omvormer: Victron Phoenix combi omvormer/lader 24/2000/50
Zonnepanelen: 2x zonnepaneel
Drinkwatertank (ca.): 450 liter
1 roestvast stalen tank(s)
Waterdruksysteem: hydrofoor
Warm watersysteem: boiler (230 Volt)
Diesel waterseparator: Separ diesel waterseparator
Machinekamer: geventileerd
geisoleerde motorruimte
Lens/bilgepomp: aanwezig
24 Volt
Dekwaspomp: aanwezig
24 Volt
Gas systeem: ja, fles(sen) in gasbun

Accommodatie

Betimmering: teak interieur
in goede staat van onderhoud
zie foto's
Isolatie: ja
Hutten: 2 hutten
Slaapplaats / Kooi: Voor: 1x 1 1/2-pers
Achter: 1x 2-pers & 1x 1-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Badkamer: douche
warm & koud stromend water
teak blokrooster
in 1 ruimte tezamen met het toilet
eigenaarshut:
wasbak met warm & koud stromend water
Toilet: elektrisch toilet
Kombuis / keuken: langsscheeps
Kooktoestel: 4-pits kooktoestel
op gas
Koelkast: aanwezig
Vriezer: vriesvakje
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: warm & koud stromend water
Stahoogte (ca.): voor (ca.) 1,95 m
kombuis / keuken (ca.) 1,90 m
badkamer / toilet (ca.) 1,93/1,78 m
stuurhut (ca.) 1,97 m
achterkajuit (ca.) 1,90 m

Tuigage en zeilen

Mast: aluminium mast
Strijkbaar: ja
sprenkel

Uitrusting

Ankergerei: elektrisch ankerlier
Pool anker
roestvast staal
in kluisgat
Zwemtrap: roestvast staal
met teak
Zwemplatform: roestvast staal
met hardhout
Reling / Preekstoel: zeereling
Davits: aanwezig
roestvast staal
Veiligheid: brandblussers
reddingsboeien
brandblusdeken
Aanvullende informatie: roestvast stalen stootwilhouder
stootwillen
schuifluik
Het schip is volledig gestript (alleen de romp is nog oud) en aansluitend nieuw opgebouwd. Voordat er ingetimmerd is, is de binnenzijde van de romp zeer goed behandeld.