Bakdek Motorjacht 9.30 Verkocht

Afmetingen (m): 9.30 x 3.18 x 1.30
Ref.nr.: 191003
Ligplaats: Omgeving van Rotterdam
Bouwjaar: 1956
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalige taxiboot/tender die door Jacht- en Scheepswerf Ouwens is gebouwd voor het varen in Zeeland op de Oosterschelde. In de periode 1995/2000 is deze klassieker volledig omgebouwd in een recreatievaartuig waarbij onder andere een nieuwe motor is geplaatst. In 2011 is ze buitenom gestraald en professioneel voorzien van een 2 componenten systeem. De indeling van voor naar achter is als volgt: hut met een 2-persoons kooi en daaronder een 1½ persoons kooi, BB: kombuis, SB: toiletruimte, trapje op naar stuursalon met aan BB de stuurstand, aan SB: L-bank (is 1-persoons slaapplaats), BB: bankje, deur naar zelflozende kuip. In onze ogen een leuk schip met klassieke lijnen zonder dat de problemen van een klassiek schip aanwezig zijn.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf Ouwens, NL-Schiedam
Verbouwjaar: 1995/2000
Romp vorm: rondspant
Romp materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
Bouwwijze: geklonken en gelast
berghout rondom
roestvast stalen stootrand
bakdek
waaiersteven
spitsgat
open kuip
zelflozende kuip
Kiel: stafkiel / kielbalk
Besturing: hydraulisch
buiten met afstandsbediening
stalen roer
Waterverplaatsing (ca.): 12 ton
Ballast (ca.): gestort beton
& lood
Doorvaart hoogte (ca.): 2,35 m alles plat
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Kleur / Conservering: grijze romp
witte opbouw
2011 gestraald
2 componenten basis systeem
zie foto's
Geschikt voor / als: binnenwateren
kustwateren
Aanvullende informatie: klassiek motorjacht
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 50 pk
36 kW
Motor merk: Nanni
Toerental: 2800 RPM
Motortype: 4.220HE
Cilinderaantal: 4
Bouwjaar motor: 2000 in bedrijf gesteld
Draaiuren (ca.): 3250
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 1x 400 liter
stalen tank(s)
Koelingsysteem: gesloten
koelpijpen
droge uitlaat
geïsoleerde uitlaat
Voortstuwing: 4 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
Koppeling: ZF-Hurth 250 mechanisch (2000)
reductie 2,74:1
Snelheid (ca.): 11 km/uur kruissnelheid bij 2200 RPM
13 km/uur topsnelheid
Verwarming: Planar 44D hetelucht verwarming (2018)
3 kW
op diesel
Motorinstrumenten: aanwezig
Boegschroef: Vetus elektrische boegschroef
12 Volt
60 KGF
Stroomvoorziening: 12 / 230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 1x 170 Ah start accu(s)
1x 180 Ah service accu(s)
Acculader: Victron Centaur acculader 12/30
Laadstroomverdeler (scheidingsdiode): Multi battery isolator
Scheidingstransformator: aanwezig 2000 Watt
Aardlek schakelaar: aanwezig
Dynamo: 12 Volt
Omvormer: Waeco PP402 omvormer 12/350
Drinkwatertank (ca.): 1x 400 liter
stalen tank(s)
Waterdruksysteem: elektrische waterpomp
Vuilwatertank (ca.): aanwezig
1x 200 liter
roestvast stalen tank(s)
Diesel waterseparator: Separ diesel waterseparator
Machinekamer: geluids geisoleerde motorruimte
Lens/bilgepomp: 1x 12 Volt
tevens dekwaspomp
1x handpomp
Gas systeem: ja, fles(sen) in dekkist
Aanvullende informatie: LED verlichting

Accommodatie

Betimmering: multiplex
& hardhout
teak vloer(en)
Isolatie: polystyreen
Hutten: 1 hut
Slaapplaats / Kooi: Voor: 1x 2-pers & 1x 1 ½-pers
Salon: 1x 1-pers
Toilet: handpomptoilet
Kombuis / keuken: langsscheeps
Kooktoestel: 3-pits kooktoestel
roestvast staal
op gas
Koelkast: aanwezig
12 Volt
Vriezer: vriesvakje
Werkblad: kunststof werkblad
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: koud stromend water
Entertainment: radio/CD speler
Stahoogte (ca.): kombuis / keuken (ca.) 1,85 m
toilet (ca.) 1,75 m
stuurhut (ca.) 1,90 m

Tuigage en zeilen

Mast: staal
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: FOB anker
ankerketting voorloop
ankerlijn
via boegrol
Zwemtrap: roestvast staal
Reling / Preekstoel: roestvast stalen zeereling
Aanvullende informatie: hardhouten koekoek
afdekkleed over koekoek
stuurstoel