Salon Tjalk 45 passagiers Verkocht

Afmetingen (m): 16.80/15.20 x 3.51 x 0.85
Ref.nr.: 210205
Ligplaats: Omgeving van Sneek
Bouwjaar: 1911
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig binnenvaart vrachtschip (Skutsje gebouwd bij Van der Werff) dat door de huidige eigenaar volledig is gestript en vervolgens is omgebouwd tot een klassiek gelijnd passagiersschip. Het is een doordacht ontwerp waardoor er een doorvaarthoogte van maar ca. 2,45 m is gerealiseerd. Zo is de reling rondom het bovendek klapbaar gemaakt. In het voorschip is een rondzit, die men via het kombuis kan bereiken waarbij aan BB de stuurhut is die zich op een verhoogd plateau bevindt. Aan BB bevindt zich de toiletgroep met verder naar achteren de salon met langsbanken en daarachter de kuip die is voorzien van tentdoek zij- en achterkant. Dit is een prachtig gelijnd schip dat eventueel ook gemakkelijk aan te passen is om er een recreatie vaartuig of Varend Woonschip van te maken.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf T.A. Van der Werff, NL-Warga
Werf verbouw: in eigen beheer afgebouwd met behulp van professionals
Verbouwjaar: 2005 compleet
Romp vorm: platbodem
Romp materiaal: ijzer/staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
& mahonie
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
boeiing rondom
Kiel: slingerkimmen
Besturing: hand hydraulische besturing
eiken roer
aangehangen roer
Ramen: aluminium raamprofielen
& mahonie houten raamprofielen
mahonie houten buiten deuren
Waterverplaatsing (ca.): 20 ton geschat
Ballast (ca.): trim ballast
Doorvaart hoogte (ca.): 2,45 m alles plat
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Kleur / Conservering: volledig gezandstraald
2 componenten systeem
crème romp
gevernist hout
goed onderhouden
Certificaten: Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB)
zone 3 NL
zone 4 NL
geldig tot: 06-2025
Geschikt voor / als: geschikt voor charter
beroepsvaart
Algemene informatie: Te koop vanwege de leeftijd van de verkoper.
Aanvullende informatie: 45 dag passagiers
klassiek motorjacht
klassieke lijnen
Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.
strakke romp
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 105 pk
77 kW
Motor merk: DAF
Toerental: 2400 RPM
Motortype: DD 575
Cilinderaantal: 6
Bouwjaar motor: 1969
Revisie motor: 2005 gereviseerd geplaatst
Draaiuren (ca.): 240 uur op de urenteller
na revisie
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 350 liter
1 stalen tank(s)
Koelingsysteem: gesloten
beunkoeler
natte uitlaat
Voortstuwing: 4 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
homokineet met stuwdruklager in schroefas
Koppeling: PRM hydraulisch (2005)
Snelheid (ca.): 11 km/uur kruissnelheid bij 2000 RPM
Verwarming: Eberspächer hetelucht verwarming
op diesel
Boegschroef: Duco elektrische boegschroef
10 pk
24 Volt
Stroomvoorziening: 12 / 24 / 230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 4x 180 Ah service accu(s)
2x 120 Ah start accu(s)
Acculader: Victron MultiPlus combi omvormer/lader 24/3000/70
Laadstroomverdeler (scheidingsdiode): Victron Argofet battery isolator
Omvormer: Victron MultiPlus combi omvormer/lader 24/3000/70
Drinkwatertank (ca.): 300 liter
2 kunststof tank(s)
Warm watersysteem: Close in boiler (230 Volt)
Diesel waterseparator: aanwezig
Machinekamer: geisoleerde motorruimte
Lens/bilgepomp: aanwezig
24 Volt
& dompelpomp
230 Volt
Gas systeem: geen gas aan boord

Accommodatie

Betimmering: mahonie interieur
teak vloer(en)
zie foto's
Isolatie: glaswol
Toilet: 2x toilet
2x wasbak
koud stromend water
Kombuis / keuken: langsscheeps
Koelkast: 2x koelkast
230 Volt
1x bier koelkast
Werkblad: roestvast stalen werkblad
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: warm & koud stromend water
Entertainment: omroep/muziekinstallatie
Stahoogte (ca.): voor (ca.) 1,59 m
kombuis / keuken (ca.) 1,91 m
stuurhut (ca.) 1,94 m
toilet (ca.) 1,99 m
entree naar salon (ca.) 2,05 m
salon (ca.) 2,02 m
kuip (ca.) 2,01 m
Aanvullende informatie: 2x bier tap

Tuigage en zeilen

Mast: teak
Strijkbaar: ja
elektrisch

Uitrusting

Ankergerei: anker met lijn
spudpaal (elektrisch)
3,50 m onder het vlak
opgegeven lengte(s) is/zijn circa
Reling / Preekstoel: reling rondom bovendek
Veiligheid: brandblussers
reddingsboeien
volgens de certificering-eisen
Aanvullende informatie: hardhouten loopplank
Het schip is volledig gestript (alleen de romp is nog oud) en aansluitend nieuw opgebouwd. Voordat er ingetimmerd is, is de binnenzijde van de romp zeer goed behandeld.
Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig 12-2019
zonnedek