Motortjalk 22.12 met CBB Verkocht
Afmetingen (m):
23.72 x 4.36 x 1.35
Ref.nr.:
221103
Ligplaats:
Omgeving van Harlingen
Bouwjaar:
1916
Materiaal:
staal
Visie Doeve Makelaars
Voormalig binnenvaart vrachtschip dat volledig is omgebouwd tot een varend woonschip. Helaas is door omstandigheden het schip wat verwaarloosd geraakt. Het vlak is voor het grootste gedeelte schoongemaakt en gereed om weer te conserveren. Met een geldig CBB certificaat is het voor een nieuwe eigenaar, die handig is, eenvoudig om het schip weer in een bruikbare staat te brengen. Het schip wordt aangeboden in de huidige conditie. In onze ogen een uitgelezen kans om voor een cascoprijs een interessant project te bemachtigen.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf:
Scheepswerf NL-Drachten
Romp vorm:
platbodem
Romp materiaal:
staal
Dek materiaal:
staal
Opbouw materiaal:
staal
multiplex stuurhut
hardhouten bovenzijde van de stuurhut
multiplex stuurhut
hardhouten bovenzijde van de stuurhut
Bouwwijze:
geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
boeiing / verschansing
1 waterdicht(e) schot(ten)
nieuw staal is gelast
berghout rondom
boeiing / verschansing
1 waterdicht(e) schot(ten)
Besturing:
mechanisch
stuurwiel
aangehangen roer
hardhouten roer
stuurwiel
aangehangen roer
hardhouten roer
Ramen:
aluminium raamprofielen
bronzen raamprofielen
rubber pezen
hardhouten buiten deuren
bronzen raamprofielen
rubber pezen
hardhouten buiten deuren
Waterverplaatsing (ca.):
maximum toelaatbare waterverplaatsing 63,668 m³
waterverplaatsing in ledige toestand 43,837 m³
verplaatsing 19,831 m³
waterverplaatsing in ledige toestand 43,837 m³
verplaatsing 19,831 m³
Ballast (ca.):
betonblokken
Doorvaart hoogte (ca.):
3,45 m
2,70 m met afgebroken stuurhut
2,70 m met afgebroken stuurhut
Eigenaar:
Nederlandse eigenaar
Registratie:
Nederlands geregistreerd
B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering:
zwarte romp
blauwe boeiing
witte opbouw
achterstallig onderhoud
laatste onderwaterschip behandeling 01-2019
blauwe boeiing
witte opbouw
achterstallig onderhoud
laatste onderwaterschip behandeling 01-2019
Certificaten:
Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB)
zone 2 Nederland
zone 3
zone 4
Waal, Lek & NL Rijn
geldig tot: 01-2026
zone 2 Nederland
zone 3
zone 4
Waal, Lek & NL Rijn
geldig tot: 01-2026
Geschikt voor / als:
binnenwateren
geschikt voor bewoning
geschikt voor bewoning
Algemene informatie:
Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt
Aanvullende informatie:
Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.
Technische informatie
Motorvermogen:
160 pk
118 kW
118 kW
Motor merk:
DAF
Motortype:
1160
Cilinderaantal:
6
Bouwjaar motor:
1974
Brandstof:
diesel
Brandstoftank (ca.):
840 liter
1 stalen tank(s)
1 stalen tank(s)
Koelingsysteem:
interkoeling
droge uitlaat
droge uitlaat
Voortstuwing:
3 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
vetgesmeerde schroefas
Koppeling:
HydroMatic hydraulisch
Verwarming:
centrale verwarming
op diesel
op diesel
Stroomvoorziening:
12 / 24 / 230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
230 Volt walstroom aansluiting
Acculader:
Victron Skylla-TG acculader 24/75
Generator:
Vetus fluisterset
6,2 kVA
3000 RPM
2150 draaiuren (ca.)
natte uitlaat
6,2 kVA
3000 RPM
2150 draaiuren (ca.)
natte uitlaat
Omvormer:
aanwezig
Drinkwatertank (ca.):
aanwezig, inhoud onbekend
Waterdruksysteem:
elektrische waterpomp
Warm watersysteem:
geiser
Machinekamer:
zie foto's
Gas systeem:
aanwezig
voldoet niet aan de huidige veiligheidseisen
voldoet niet aan de huidige veiligheidseisen
Aanvullende informatie:
Benoemde techniek wordt in de huidige staat geleverd (voetstoots).
reserve schroef
reserve schroef
Accommodatie
Betimmering:
eenvoudig interieur
diverse materialen zijn gebruikt
zie foto's
diverse materialen zijn gebruikt
zie foto's
Isolatie:
gedeeltelijk
Hutten:
3 hutten
Toilet:
1
Stahoogte (ca.):
stuurhut (ca.) 1,86 m
salon (ca.) 1,95 m
gang / corridor (ca.) 1,86 / 1,90 m
toilet (ca.) 1,96 m
hutten (ca.) 2,02 / 2,23 m
salon (ca.) 1,95 m
gang / corridor (ca.) 1,86 / 1,90 m
toilet (ca.) 1,96 m
hutten (ca.) 2,02 / 2,23 m
Navigatieapparatuur
Navigatie apparatuur:
ICOM IC-M330 marifoon met DSC
Em-Trak A200 Automatisch Identificatie Systeem (AIS)
Em-Trak A200 Automatisch Identificatie Systeem (AIS)
Tuigage en zeilen
Mast:
lantaarn mast
hard hout
hard hout
Strijkbaar:
ja
handmatig
handmatig
Uitrusting
Ankergerei:
handankerlier
ankerketting
Pool anker
in kluisgat
ankerketting
Pool anker
in kluisgat
Reling / Preekstoel:
reling rondom bovendek
Davits:
aanwezig
Veiligheid:
reddingsboeien
brandblussers
brandblussers
Aanvullende informatie:
aluminium loopplank
2x hardhouten koekoek
zonnedek
Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (01-2019)
2x hardhouten koekoek
zonnedek
Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (01-2019)