Luxe Motorschip 24.95 met CBB Verkocht

Afmetingen (m): 24.95 x 3.82 x 1.35
Ref.nr.: 180704
Ligplaats: Omgeving van Rotterdam
Bouwjaar: 1974
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig directievaartuig annex laboratoriumschip van de Duitse Rijkswaterstaat (WSA Essen) dat vervolgens in 2009 volledig is heringericht tot een dagpassagiersschip met maximaal 42 passagiers maar nu als recreatievaartuig is gecertificeerd. Daarbij is er ook een nette hut met eigen badkamer voor de eigenaar gerealiseerd. Het schip is toen ook met 8,90 meter verlengd. Bij de ombouw zijn kosten nog moeite gespaard, professionele technieken en materialen zijn gebruikt met als gevolg dat het een zeer degelijk schip is geworden. Door de roerpropeller en de boegschroef is dit schip zeer wendbaar en derhalve ook zeer geschikt om alleen of met zijn tweeën te bevaren. De centrale verwarming tezamen met de goede isolatie en het dubbel glas maken het schip ook zeer comfortabel om aan boord te wonen waarbij het goede zicht naar buiten het woongenot zeker vergroot. Tevens voorzien van 2 spudpalen tot ca. 4 meter onder het vlak.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf De-Lux Werft, D-Mondorf am Rhein
Werf verbouw: Scheepswerf Jelle Talsma, NL-Heeg
interieur: Jurjen Mulder, NL-Grou
elektra: Installatiebedrijf H.J. de Vries, NL-Koudum
Verbouwjaar: compleet 2009
Romp vorm: knikspant
platbodem
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
Bouwwijze: gelast
wide body opbouw
berghout rondom
4 waterdicht(e) schot(ten)
Besturing: mechanisch
Schottel roerpropeller
Ramen: aluminium raamprofielen
teakhouten buitendeuren
dubbel glas
& enkel glas
Waterverplaatsing (ca.): maximum toelaatbare waterverplaatsing 51,893 m3
waterverplaatsing in ledige toestand 39,536 m3
verplaatsing 12,356 m3
Ballast (ca.): trim ballast
lood 300 kg
Doorvaart hoogte (ca.): alles plat 3,30 m
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering: witte romp
witte opbouw
laatste onderwaterschip behandeling 05-2018
1 componenten systeem
Certificaten: Certificaat van Onderzoek (CvO) / Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB)
zone 2 Nederland
zone 3
zone 4
Waal, Lek & NL Rijn
Geschikt voor / als: geschikt voor bewoning
binnenwateren
Algemene informatie: goede vaareigenschappen
Aanvullende informatie: De gebruikte technieken zijn afkomstig uit de beroepsvaart.
voorpiek met kettingbak
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 140 pk
103 kW
Motor merk: Mercedes
Toerental: 1800 RPM
Motortype: OM 328.971
Cilinderaantal: 6
Bouwjaar motor: 1974
Draaiuren (ca.): vermoedelijk 1500
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 900 liter
1 stalen tank(s)
laag niveau alarm
Koelingsysteem: gesloten
koelpijpen
droge uitlaat
Voortstuwing: 4 blads schroef
Schottel roerpropeller
Koppeling: Schottel
Snelheid (ca.): 12 km/uur kruissnelheid bij 1600 RPM
15 km/uur topsnelheid
Verwarming: Maritime Booster centrale verwarming
combi ketel
op diesel
Boegschroef: Vetus elektrische boegschroef
24 Volt
10 pk
Stroomvoorziening: 24 / 230 / 400 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 2x 200 Ah start accu(s) (2017)
2x 200 Ah boegschroef accu(s) (2017)
4x 200 Ah service accu(s) (2017)
2x 200 Ah nood accu(s) (2017)
74 Ah start accu(s) generator (2018)
Acculader: Victron Quattro combi omvormer/lader 24/5000/120
Laadstroomverdeler (scheidingsdiode): Victron ARGOFET battery isolator
Aardlek schakelaar: aanwezig
Generator: JF fluisterset (2009)
15 kVA
230/400 Volt
1500 RPM
Mitsubishi diesel
beunkoeler
Dynamo: 2x dynamo
Omvormer: Victron Quattro combi omvormer/lader 24/5000/120
2x Victron Orion omvormer 24-12 Volt
Drinkwatertank (ca.): 900 liter
1 stalen tank(s)
gecoat
Waterdruksysteem: Speck hydrofoor
Warm watersysteem: 1x close in boiler
& via centrale verwarming
Vuilwatertank (ca.): 900 liter
1 stalen tank(s)
Machinekamer: geluids geisoleerde motorruimte
Lens/bilgepomp: 2x elektrische pomp
24 Volt
Dekwaspomp: elektrische pomp
24 Volt
Gas systeem: geen gas aan boord
Aanvullende informatie: reserve schroef

Accommodatie

Betimmering: 2009 volledig vernieuwd
watervast verlijmd multiplex
formica met print interieur
teak interieur
in goede staat van onderhoud
zie foto's
Isolatie: steenwol met aluminiumfolie
Hutten: 1 hut
Slaapplaats / Kooi: Achter: 1x 2-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Badkamer: douche
thermostaat kraan
wasbak met warm & koud stromend water
Toilet: 1x heren toilet
urinoir
wasbak
koud stromend water
1x spoeltoilet
wasbak
koud stromend water
Kombuis / keuken: U-vorm kombuis
Kooktoestel: 2-pits kooktoestel
elektrisch 400 Volt
2-pits kooktoestel
elektrisch 230 Volt
Oven: Samsung combi magnetron/oven
Koelkast: Liebherr koelkast
230 Volt
Vriezer: Severin vriezer
230 Volt
Werkblad: formica werkblad
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: warm & koud stromend water
Afwasmachine: Pluvia afwasmachine
Entertainment: radio/CD speler
Stahoogte (ca.): kombuis / keuken (ca.) 2,07 m
salon (ca.) 2,05 m
stuurhut (ca.) 2,06 m
gang / corridor (ca.) 2,03 m
hut (ca.) 2,06 m
badkamer (ca.) 2,03 m
toilet (ca.) 2,05 m
Aanvullende informatie: koffiemachine
inventaris

Tuigage en zeilen

Mast: houten mast
mahonie
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
d'hone anker
ankerketting
in kluisgat
1x reserve anker
Talsma spudpaal (elektrisch)
4,00 m onder het vlak
Veiligheid: brandalarmsysteem
reddingsboeien
reddingsvesten
volgens de certificering-eisen
Aanvullende informatie: 2x aluminium loopplank
Het schip is volledig gestript (alleen de romp is nog oud) en aansluitend nieuw opgebouwd. Voordat er ingetimmerd is, is de binnenzijde van de romp zeer goed behandeld.
Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (05-2018)
stuurstoel