FinnGulf

Finngulf Yachts Ltd. is ontstaan uit de dromen van een jonge man. De missie, opgericht in 1981 door de heer Stig Nordblad, is sindsdien ongewijzigd gebleven; het doel is en is altijd geweest om de beste high performance cruisejachten te bouwen voor 100 procent zeilen. Finngulf Yachts is begonnen met één eigen model, de legendarische Finngulf 34 die werd gebouwd om deel te nemen aan de 3/4 Ton World Cup in 1981. De scheepsarchitect en jachtontwerper Håkan Södergren creëerde een werkelijk unieke raceboot van glasvezel en schuimkern met technische oplossingen die hun tijd ver vooruit waren. Het originele jacht is uitgerust met aluminium schotten die zijn gelast aan een buischassis dat door het hele interieur van de romp loopt (deze oplossing zou tegenwoordig een "space frame" worden genoemd) - en het zeilt nog steeds. De boot deed het zeer goed in de Wereldbeker en werd beschouwd als het snelste Scandinavische schip van de race.

In de eerste jaren werden er ongeveer 20 Finngulf 34:'s gebouwd. De 34 legde ook de basis voor een lange en voorspoedige samenwerking met Håkan Södergren, Het volgende door de werf ontwikkelde model was de Finngulf 39. De FG39 (en de daaropvolgende gefacelifte FG391) heeft een ongelooflijke productieperiode van 23 jaar gehad: van 1982 tot 2005! En het mooiste is dat de FG391 vandaag de dag nog steeds een capabele boot is met verschillende transatlantische overtochten en langeafstandscruises op haar naam.

Als gevolg van de compromisloze bouwkwaliteit van alle Finngulf Yachts, wordt een overweldigende meerderheid van hen nog steeds actief gebruikt door gelukkige zeilers over de hele wereld. Als kanttekening moet worden vermeld dat Finngulf begin jaren tachtig ook boten bouwde als onderaannemer onder de merknaam "Inferno", dus als u een Inferno 28/31/33 vaart bestaat de kans dat uw jacht is gebouwd door Finngulf Yachts - vandaar de gelijkenis in look en feel van het interieur. In totaal zijn er door de jaren heen meer dan 900 jachten gebouwd door de werf van Finngulf Yachts.

Na een herstructurering van het eigenaarsbestand in het begin van de jaren negentig, werd er verder gewerkt aan de bouw van de door Håkan Södergren ontworpen FG335, FG36 en FG391. Het vlaggenschip van het bedrijf, de Finngulf 44, werd begin 1990 geïntroduceerd. Honderden boten in het hele assortiment werden gebouwd. In 1997 werd de basis gelegd voor de samenwerking met AS Saare Paat in Nasva, Estland. De eerste boten die in Saare Paat werden gebouwd, waren onder meer twee Finngulf 391 en de legendarische Finngulf 44.

Het nieuwe millennium begon met een goed en het hele assortiment werd opnieuw ontworpen. Een jonge, getalenteerde Finse scheepsbouwkundige van wereldklasse genaamd Karl-Johan "Kamu" Stråhlmann werd geïntroduceerd op de wereldmarkt. Kamu's reeks Finngulf-jachten omvatte de FG28 (nu stopgezet), FG33 / 331, FG37, FG41 en FG46. De nieuwste boot in het assortiment is de gefacelifte FG331 die begin 2009 aan de zeilgemeenschap werd geïntroduceerd. In 2008 werd de nieuwe Finngulf 43, ontworpen door Farr Yacht Design, gelanceerd.
DOEVE Makelaars en Taxateurs is de jachtmakelaar voor door FinnGulf gebouwde boten. Voor nadere informatie over de verkoop van uw FinnGulf of als u een FinnGulf wenst aan te kopen verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Scheepswerf / Jachtwerf
Finngulf Yachts

Types
  • FinnGulf
  • FinnGulf 28
  • FinnGulf 33
  • FinnGulf 33 HS
  • FinnGulf 331
  • FinnGulf 335
  • FinnGulf 335 HS
  • FinnGulf 34
  • FinnGulf 36
  • FinnGulf 37
  • FinnGulf 37/38 HS
  • FinnGulf 38 Europa
  • FinnGulf 39/391
  • FinnGulf 391
  • FinnGulf 41
  • FinnGulf 43
  • FinnGulf 44
  • FinnGulf 46