Luxe Motor 31.50 Verkocht

Afmetingen (m): 31.50 x 5.03 x 1.00
Ref.nr.: 201102
Ligplaats: Omgeving van Harlingen
Bouwjaar: 1930
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig binnenvaart vrachtschip dat nog in een vrijwel originele staat verkeert. Gebouwd bij Scheepswerf De Industrie (D. en Joh. Boot) te Alphen aan den Rijn is dit wel een heel mooi gelijnd schip. De verkoper heeft het schip van buiten professioneel volledig kaal gehaald en haar vervolgens voorzien van een 2 componenten verf systeem. Tevens zijn er een stalen mast en giek aanwezig inclusief de lieren voor het laad en losgerei. Het vlak is volledig schoon gemaakt en goed geconserveerd. Het mooie aan dit Varend Erfgoed is dat de originele Industrie motor nog aanwezig en werkend is. In onze ogen een geweldige kans om een museum waardig schip te verkrijgen en deze naar eigen inzicht voor bewoning af te bouwen en in te richten. Het betreft een nog niet gecertificeerd schip maar certificering zonder dat de motor vervangen hoeft te worden is nog mogelijk.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf De Industrie (D. en Joh. Boot), NL-Alphen aan den Rijn
Romp vorm: platbodem
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
brede gangboorden
achterroef
Besturing: mechanisch
stuurwiel
stalen roer
Doorvaart hoogte (ca.): 4.30 m
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: Nederlands geregistreerd
B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering: zwarte romp
crème boeiing
2020 volledig kaal gemaakt gehaald tot het kale staal middels hydrojetten
2 componenten systeem
zie foto's
Geschikt voor / als: binnenwateren
geschikt voor bewoning
recreatie vaartuig
Aanvullende informatie: strakke romp
mooie zeeg
klassieke lijnen
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 80 pk
58 kW
Motor merk: Industrie
Motortype: 2V D6
Cilinderaantal: 2
Bouwjaar motor: 1930
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): aanwezig, volume onbekend
Koelingsysteem: directe koeling
Voortstuwing: 3 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
Koppeling: mechanisch
Boegschroef: boegschroef via dieselmotor
Mitsubishi
360 graden draaibaar
Stroomvoorziening: geen elektrisch systeem

Tuigage en zeilen

Mast: staal
Strijkbaar: ja
strijklier
Giek: staal

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
2x klipanker
ankerketting