E.M.C.I. NBMS Hiswamakelaar Stichting VRT - Verenigd register van taxateurs

Sleepboot 19.45 met CBB

Afbeelding van

Videos

Afmetingen (m): 19.45 x 5.05 x 2.00 Ref. nr.: 220406
Ligplaats: Omgeving Amsterdam Bouwjaar: 1942
Materiaal: staal

Visie Doeve Makelaars

Sleepboot gebouwd op de Scheepswerf van Fikkers te Foxhol. Voorzien van een echte MAK scheepsdiesel. Deze boot is op het moment nog gecertificeerd als beroepsschip voor de binnenwateren. Indien een koper deze nog als zodanig zou willen inzetten dan is dat natuurlijk mogelijk. Wij bieden haar aan voor de pleziervaart. Het is een eenvoudig interieur dat zeker op vele punten werk behoeft maar wat zeker veel potentie heeft. Zo is er een goede stahoogte in de voorroef. Wij denken dat het een geweldig hobby project voor de handige Harry is maar misschien is het ook een interessante boot voor een scoutinggroep.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf:Scheepswerf T.H. Fikkers, NL-Foxhol
Romp vorm:rondbodem
Romp materiaal:staal
Dek materiaal:staal
Opbouw materiaal:staal
Bouwwijze:geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
boeiing rondom
voorroef
achteronder
brede gangboorden
3 waterdicht(e) schot(ten)
Besturing:hydraulisch
stuurwiel
Ramen:patrijspoorten
2 hardhouten buiten deuren
Waterverplaatsing (ca.):maximum toelaatbare waterverplaatsing 91,637 m3
waterverplaatsing in ledige toestand 79,586 m3
verplaatsing 12,051 m3
Ballast (ca.):geen ballast
Eigenaar:Nederlandse eigenaar
Geregistreerd / Teboekgesteld:Nederlands geregistreerd
B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering:zwarte romp
zwarte boeiing
witte opbouw
zie foto's
achterstallig onderhoud
laatste onderwaterschip behandeling 09-2017
Certificaten:Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB)
zone 2 Nederland
zone 3
zone 4
Waal, Lek & NL Rijn
geldig tot: 09-2024
Geschikt voor / als:sleepboot
beroepsvaart
recreatie vaartuig
geschikt voor ruime wateren
Algemene informatie:Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt
Aanvullende informatie:beting
sleephaak
De gebruikte technieken zijn afkomstig uit de beroepsvaart.
klassieke lijnen
voorpiek
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.



Technische informatie

Motorvermogen:240 pk
176 kW
Motor merk:MAK
Toerental:500 RPM
Motortype:MS 36 lucht gestart
Cilinderaantal:6
Bouwjaar motor:1953
Draaiuren (ca.):onbekend
Brandstof:diesel
Brandstoftank (ca.):10000 liter
2 stalen tank(s)
1 dagtank(s)
Koelingsysteem:directe koeling
droge uitlaat
Voortstuwing:3 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
Koppeling:mechanisch
Verwarming:Heatpol potkachel
op diesel
roestvast staal
Stroomvoorziening:eenvoudig elektrisch systeem
12 / 24 / 230 Volt
Accu´s:start accu(s) generator
service accu(s)
Acculader:aanwezig
Generator:diesel
230 Volt
3 kW
1500 RPM
Drinkwatertank (ca.):2000 liter
1 stalen tank(s)
Waterdruksysteem:elektrische waterpomp
Warm watersysteem:Close in boiler (230 Volt)
Machinekamer:achterstallig onderhoud
zie foto's
Lens/bilgepomp:aanwezig
Aanvullende informatie:luchtfles
lucht compressor
hulpmotor op diesel



Accommodatie

Betimmering:eenvoudig interieur
zie foto's
Isolatie:nee
Hutten:2 hutten
Slaapplaats / Kooi:Voor: 1x 2-pers & 1x 1-pers
Achter: 2x 1-pers
Plattegrond (niet op schaal):zie bijlage
Toilet:boven water toilet
Kombuis / keuken:dwarsscheeps
Magnetron:aanwezig
Werkblad:roestvast stalen werkblad
Wasbak:roestvast stalen wasbak
Waterkraan:warm & koud stromend water
Stahoogte (ca.):voor (ca.) 2,08 m
voorste hut (ca.) 2,42 m
stuurhut (ca.) 1,87 m
achteronder (ca.) 1,75 m



Navigatie apparatuur

Navigatie apparatuur:Seafarer 500 echolood / dieptemeter
Sailor RT144 marifoon
Debeg 6410 marifoon
roerstandaanwijzer
kompas
True Heading Carbon Pro Automatisch Identificatie Systeem (AIS)
navigatieverlichting
ruitenwisser



Tuigage en zeilen

Mast:lantaarn mast
aluminium
Strijkbaar:ja
handmatig



Uitrusting

Ankergerei:handankerlier met motor
klipanker
ankerketting
in kluisgat
Davits:davits
Veiligheid:reddingsboei(en)
brandblussers
reddingsvesten
volgens de certificering-eisen
Aanvullende informatie:Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig 09-2017



Tell a friend