Sleepboot Antonie II met CBB Verkocht

Afmetingen (m): 18.75 x 4.72 x 1.65/2.00
Ref.nr.: 230402
Ligplaats: Omgeving van Drimmelen
Bouwjaar: 1938
Materiaal: staal
Prijs: Verkocht
margeregeling

Download PDF folder

Contact

Visie Doeve Makelaars

Prachtig gebouwde en goed onderhouden motorsleepboot die nadat ze voor Rederij A.Kooren & Zn. is gebouwd onder andere van de Amsterdamsche Droogdok Maatschappij, De Duitse Kriegsmarine, de Nederlandse Koninklijke Marine (A 848 / Y8027), Rijkswaterstaat en vervolgens van nog een aantal andere eigenaren is geweest. De boot is voorzien van een prachtige gereviseerde Brons 3 cilinder diesel. De machinekamer is zeer netjes net zoals de rest van de boot. De stuurhut is voorzien van een koperen dakbedekking. Het interieur is klassiek uitgevoerd met vele authentieke details doch is wel van alle gemakken voorzien. In onze ogen een uitgelezen kans om een boot als deze, die als recreatievaartuig is gecertificeerd, te bemachtigen.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf G. Bijlsma Jzn, NL-Wartena
Romp vorm: rondspant
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
hardhouten bovenzijde van de stuurhut
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
boeiing rondom
voorroef
vooronder
achterroef
brede gangboorden
4 waterdicht(e) schot(ten)
Besturing: hydraulisch
stuurwiel
Ramen: hardhouten raamprofielen
dubbel glas
& enkel glas
Ballast (ca.): aanwezig
lood
Doorvaart hoogte (ca.): 4,20 m alles plat
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Kleur / Conservering: zwarte romp
zwarte boeiing
bruine opbouw
zie foto's
in goede staat van onderhoud
laatste onderwaterschip behandeling 08-2022
Certificaten: Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB)
zone 2 Nederland
zone 3
zone 4
Waal, Lek & NL Rijn
geldig tot: 03-2030
Geschikt voor / als: binnenwateren
recreatie vaartuig
geschikt voor bewoning
Algemene informatie: Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt
Het schip is erkend als Varend Erfgoed
Aanvullende informatie: beting
sleephaak
klassiek motorjacht
klassieke lijnen
mooie zeeg
ruim achterdek
voorpiek met kettingbak

Technische informatie

Motorvermogen: 150 pk
110 kW
Motor merk: Brons
Toerental: 290 RPM
Motortype: TC3 lucht gestart
Cilinderaantal: 3
Bouwjaar motor: 1938
Revisie motor: 2005/2006
Draaiuren (ca.): onbekend
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 1x 900 liter
1x 600 liter
1x 500 liter
1x 50 liter
stalen tank(s)
Koelingsysteem: gesloten
kiel koeling
Voortstuwing: 4 blads schroef
vetsmeerapparaat
Koppeling: mechanisch
reductie 1:1
Verwarming: Kabola B25 centrale verwarming
op diesel
Boegschroef: Duco elektrische boegschroef (2018)
13,5 kW
Stroomvoorziening: 24 / 230 / 400 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 1x tractie accu set 12x 2 Volt
Acculader: Victron Phoenix Multi combi omvormer/lader 24/3000/70
Victron Phoenix Multiplus combi omvormer/lader 24/3000/70
Generator: BW Generatortechniek fluisterset
13.5 kVA 230/400 Volt
1500 RPM
550 draaiuren (ca.)
beunkoeler
Omvormer: Victron Phoenix Multi combi omvormer/lader 24/3000/70
Victron Phoenix Multiplus combi omvormer/lader 24/3000/70
Drinkwatertank (ca.): 1x 1200 ltr stalen tank(s)
1x 1000 ltr niet in gebruik
stalen tank(s)
Waterdruksysteem: Speck hydrofoor
Warm watersysteem: boiler (230 Volt)
30 liter
Vuilwatertank (ca.): 120 liter
kunststof tank(s)
350 liter grijs water tank(s)
Machinekamer: goed onderhouden
zie foto's
Lens/bilgepomp: elektrische pomp
& handpomp
via manifold
tevens dekwaspomp
& dompelpomp
Gas systeem: ja, fles(sen) in gasbun
gaskeur certificaat
Aanvullende informatie: 2x lucht compressor
3x luchtfles
200 liter smeerolietank (ca.)

Accommodatie

Betimmering: diverse materialen zijn gebruikt
zie foto's
geschikt om aan boord te wonen
Isolatie: vermoedelijk geisoleerd
Hutten: 2 hutten
Slaapplaats / Kooi: Bakboord hut: 1x 2-pers
Stuurboord hut: 1x 2-pers & 1x 1-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Badkamer: wasbak
koud stromend water
douche
warm & koud stromend water
Toilet: elektrisch toilet
Kombuis / keuken: langsscheeps
Kooktoestel: 3-pits kooktoestel
op gas
roestvast staal
Werkblad: hardhouten werkblad
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: warm & koud stromend water
Afwasmachine: aanwezig
Stahoogte (ca.): stuurhut (ca.) 1,88 m
salon (ca.) 1,73 m
vooronder (ca.) 1,81 m
toilet (ca.) 1,76 m
badkamer (ca.) 1,79 / 1,92 m
hutten (ca.) 1,73 m
achterroef (ca.) 2,02 m

Tuigage en zeilen

Mast: lantaarn mast
houten mast
& antennebeugel
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: Ridderinkhof elektrisch ankerlier
1x klipanker
1x Spek anker
2x ankerketting
in kluisgat
2x verhaalkop
Davits: 2x davits
Veiligheid: brandblussers
reddingsboeien
reddingsvesten
volgens de certificering-eisen
Aanvullende informatie: Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig
hardhouten koekoek
afdekkleed over koekoek