Amsterdammer Sleepboot Johanna Cornelia

Afmetingen (m): 16.16 x 3.53 x 1.50
Ref.nr.: 240201
Ligplaats: Omgeving van Utrecht
Bouwjaar: 1923
Materiaal: staal
Prijs: € 49.500,--
BTW n.v.t.

Download PDF folder

Contact

Visie Doeve Makelaars

Bij Varend Erfgoed evenementen graag geziene Sleepboot is nu te koop. Een meer dan 100 jaar oude boot die nu voor recreatie is ingericht. De verkoper heeft in de periode dat hij deze “Amsterdammer” in zijn bezit heeft heel veel verbeterd en vernieuwd. Het is daardoor een boot die constructief klaar is voor het volgende hoofdstuk. Het staalwerk is waar nodig vervangen en het onderwaterschip, vrijboord, boeiing en dekken zijn gestraald en staan in een 2 componenten verfsysteem. De machinekamer is zeer netjes en de prachtige 2 cilinder Kromhout draait als vanouds. Het interieur in de ruime voorroef is netjes doch spartaans qua techniek. In onze ogen een uitgelezen kans om een Boot als deze te bemachtigen en hiermee de vele evenementen af te gaan. Een echte liefhebbers boot.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf W. Mulder, NL-Stadskanaal
Romp vorm: rondspant
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
teakhouten bovenzijde van de stuurhut
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
voorroef
achterroef
boeiing / verschansing
Besturing: mechanisch
stuurwiel
Ramen: patrijspoorten
Waterverplaatsing (ca.): 29 ton
Ballast (ca.): 500 kg trim ballast
Doorvaart hoogte (ca.): 2,55 m
1,95 m met afgebroken stuurhut
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Kleur / Conservering: zwarte romp
bordeaux rode opbouw
in goede staat van onderhoud
onderwaterschip en vrijboord gestraald (2016)
dekken gestraald (2016)
2 componenten basis systeem
& 1 componenten systeem
Certificaten: niet certificaat plichtig
Geschikt voor / als: recreatie vaartuig
binnenwateren
Algemene informatie: Het schip is erkend als Varend Erfgoed
Ouderdomsclausule van toepassing.
Aanvullende informatie: Al het slechte staal is vervangen.
Diverse roestgevoelige plaatsen uitgevoerd in roestvast staal.
klassieke lijnen
Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.
stuurhuis
strakke romp
beting
sleephaak
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 100 pk
73 kW
Motor merk: Kromhout
Toerental: 325 RPM
Motortype: 2H4
Cilinderaantal: 2
Bouwjaar motor: 1939
Draaiuren (ca.): onbekend
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 1x 460 liter
stalen tank(s)
1x 40 liter
roestvast stalen tank(s)
Koelingsysteem: directe koeling
Voortstuwing: 4 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
Koppeling: Kromhout mechanisch
reductie 1:1
Snelheid (ca.): 10 km/uur kruissnelheid bij 250 RPM
16 km/uur topsnelheid
Stroomvoorziening: 12 Volt
eenvoudig elektrisch systeem
Accu´s: 1x 100 Ah
Acculader: CTEK acculader
Drinkwatertank (ca.): 150 liter
waterzak
Waterdruksysteem: elektrische waterpomp
Vuilwatertank (ca.): niet aanwezig, voldoende ruimte om in te bouwen
Gas systeem: aanwezig
voldoet niet aan de huidige veiligheidseisen
Aanvullende informatie: hulpmotor op diesel
lucht compressor
2x luchtfles

Accommodatie

Betimmering: zie foto's
eenvoudig interieur
Isolatie: nee
Hutten: 2 hutten
Slaapplaats / Kooi: Voor: 1x 2-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Toilet: handpomptoilet
Kooktoestel: 2-pits kooktoestel
op gas
Koelkast: Electrolux koelkast
op gas
& 230 Volt
Vriezer: vriesvakje
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: koud stromend water
Stahoogte (ca.): Voor: 1,95 m
kombuis / keuken (ca.) 1,85 m
stuurhut (ca.) 1,85 m
achter (ca.) 1,55 m

Tuigage en zeilen

Mast: lantaarn mast
hout
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
Spek anker
ankerketting
in kluisgat
roestvast staal
Veiligheid: 2x brandblusser
Aanvullende informatie: teakhouten koekoek
afdekkleed over koekoek
Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (12-2015)