Rietaak 18.50, Varend Woonschip Verkocht

Afmetingen (m): 18.50/17.60 x 4.52 x 0.85
Ref.nr.: 160911
Ligplaats: Omgeving van Aalsmeer
Bouwjaar: 1905
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig binnenvaart vrachtschip dat van origine in en om de omgeving van de Biesbosch is ingezet. De huidige eigenaar heeft het schip volledig gestript om haar vervolgens door professionals met veel kennis van zaken volledig opnieuw te laten opbouwen en intimmeren. Kosten noch moeite zijn gespaard om het schip in de huidige staat te krijgen en te behouden. Het schip is bijvoorbeeld van binnen en van buiten volledig gestraald en vervolgens door een echte vakman ingetimmerd met een teak interieur. De eigenaarshut is voorzien van een 2-persoons Frans bed, verder zijn er 2 hutten elk met een stapelbed, en een zeer nette badkamer. In de achterroef bevindt zich het kombuis met rondzit. De stuurhut is voorzien van een hoekbank met nieuwe stoffering en de stuurstand. Het gehele schip verkeert in een zeer goede staat van onderhoud. Zeer aan te raden schip voor iemand die niet wil klussen maar direct probleemloos aan boord wil gaan wonen of wil gaan varen.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf NL-Made en Drimmelen
Werf verbouw: Scheepswerf De Bock en Meijer, NL-Leimuiden
interieur: Peter van Klink, NL-Aalsmeer
elektra: Jachttechniek Buis-NL-Giessen
Verbouwjaar: 1995/1997
Romp vorm: platbodem
Romp materiaal: ijzer
Dek materiaal: ijzer
Opbouw materiaal: staal
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
boeiing rondom
3x schot
dichte bolderkasten
Besturing: hydraulisch
binnen en buiten stuurstand
stuurwiel
balansroer
Ramen: messing raamprofielen
messing patrijspoorten
teakhouten buitendeuren
Waterverplaatsing (ca.): 42 ton
Ballast (ca.): 12 ton
gelegd op vlak
Doorvaart hoogte (ca.): 2,95 m alles plat
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering: witte romp
witte boeiing
witte opbouw
volledig gestraald (binnen en buiten) (1996)
2 componenten systeem
2014 laatste onderwaterschip behandeling
in goede staat van onderhoud
Certificaten: niet certificaat plichtig
Geschikt voor / als: geschikt voor ruime wateren
binnenwateren
geschikt voor bewoning
Aanvullende informatie: Al het slechte staal is vervangen. (1995)
Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.
voorpiek met kettingbak
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 80 pk
59 kW
Motor merk: Ford
Toerental: 2300 RPM
Motortype: 6640
Cilinderaantal: 4
Bouwjaar motor: onbekend
Draaiuren (ca.): onbekend
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 1x 500 ltr stalen tank(s)
waterzak
1x 300 ltr stalen tank(s)
waterzak
Koelingsysteem: interkoeling
natte uitlaat
Voortstuwing: 4 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
schroefaslager (gland) (2014)
Aquadrive homokineet met stuwdruklager in schroefas
Koppeling: PRM hydraulisch
Snelheid (ca.): 11 km/uur kruissnelheid bij 1600 RPM
Verwarming: Kabola B17 tap centrale verwarming
op diesel
convector(en)
radiator(en)
Kickspace 600 elektrisch
Boegschroef: Kalkman elektrische boegschroef
24 Volt
12 pk
Stroomvoorziening: 24 / 230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
professioneel geinstalleerd systeem
omschakel automaat
Accu´s: 2x 120 Ah start accu(s) (2017)
4x 230 Ah service accu(s) (2017)
1x 70 Ah start accu(s) generator (2017)
2x 230 Ah boegschroef accu(s) (2017)
Mastervolt accu monitor
Acculader: Mastervolt Mass acculader 2/100
Laadstroomverdeler (scheidingsdiode): battery isolator
Scheidingstransformator: aanwezig
Aardlek schakelaar: aanwezig
Generator: Deutz diesel
7,5 kVA, 230 Volt
1500 RPM
1000 hrs op de urenteller (ca.)
Omvormer: Mastervolt Mass omvormer 24/2500
Drinkwatertank (ca.): 3x 1000 ltr roestvast stalen tank(s)
Waterdruksysteem: 2x hydrofoor
Warm watersysteem: via centrale verwarming &
close in boiler
Diesel waterseparator: aanwezig
Dekwaspomp: aanwezig
230 Volt
Gas systeem: ja, fles(sen) in gasbun

Accommodatie

Betimmering: teak interieur
teak houten vloer(en) met essen veer
professioneel uitgevoerd
perfect, zie foto's
Isolatie: glaswol &
hardschuim isolatieplaten
Hutten: 3 hutten
Slaapplaats / Kooi: Eigenaars hut: 1x 2-pers
Gasten hut(ten): 2x 1-pers
Gasten hut(ten): 2x 1-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Stoffering: in goede staat van onderhoud
Badkamer: douchecabine
warm & koud stromend water
wasbak met warm & koud stromend water
betegelde badkamer
in 1 ruimte tezamen met het toilet
Toilet: toilet
Kombuis / keuken: dwarsscheeps
Kooktoestel: 4-pits kooktoestel
op gas
roestvast staal
afzuigkap
Oven: elektrische oven
Magnetron: aanwezig
Koelkast: Coolmatic koelkast
24 Volt
Vriezer: vriesvakje
Werkblad: kunststof werkblad
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: warm & koud stromend water
Entertainment: stereoset
flatscreen TV
Stahoogte (ca.): eigenaarshut (ca.) 2,13 m
gastenhut (ca.) 2,13 m
gastenhut (ca.) 2,30
gang / corridor (ca.) 2,22 m
badkamer / toilet (ca.) 2,27 m
stuurhut (ca.) 1,99 m
kombuis / keuken (ca.) 2,01 m
Aanvullende informatie: in goede staat van onderhoud
kommaliewant

Tuigage en zeilen

Mast: staal
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: Voor:
handankerlier
verhaalkop
Pool anker
in kluisgat
40 m ankerketting
Achter:
handankerlier
verhaalkop
Pool anker
30 m ankerketting
opgegeven lengte(s) is/zijn circa
Reling / Preekstoel: reling rondom bovendek
zeereling op boeiing / verschansing
Bijboot: Wato polyester bijboot
Suzuki buitenboord motor
6 pk
Davits: met giek
Veiligheid: brandblussers
1 reddingsboei
Aanvullende informatie: dekmeubelen set
dekverlichting
stuurstoel
Het schip is volledig gestript (alleen de romp is nog oud) en aansluitend nieuw opgebouwd. Voordat er ingetimmerd is, is de binnenzijde van de romp zeer goed behandeld.