Tjalk 23.30 met CBB Verkocht
Afmetingen (m):
23.30 x 4.15 x 0.95
Ref.nr.:
201101
Ligplaats:
Omgeving van Harlingen
Bouwjaar:
1902
Materiaal:
staal
Visie Doeve Makelaars
Voormalig binnenvaart vrachtschip dat, nadat ze de afgelopen decennia werd bewoond, volledig is leeggehaald en voorbereid is om met een nieuwe eigenaar wederom in de vaart genomen te kunnen worden en/of te worden ingericht om aan boord te kunnen gaan wonen. Zo is er al isolatie en grondhout aangebracht. De motor is aanwezig en functioneert naar behoren. In december 2017/januari 2018 is het onderwaterschip gekeurd en is deze waar nodig gerepareerd en geconserveerd. Tevens zijn de huiddoorvoeren waar nodig vervangen en is de schroef geoptimaliseerd. Het betreft hier duidelijk een project dat in onze ogen zeer interessant is om vanaf de basis weer op te gaan bouwen.
Meer informatie
Algemene informatie
Werf: | Scheepswerf NL-Hoogezand |
Romp vorm: | platbodem |
Romp materiaal: | ijzer/staal |
Dek materiaal: | ijzer/staal |
Opbouw materiaal: | staal |
Bouwwijze: | geklonken nieuw staal is gelast berghout rondom boeiing rondom zelflozende kuip achterroef |
Kiel: | slingerkimmen |
Besturing: | mechanisch stuurwiel hardhouten roer aangehangen roer |
Ramen: | stalen raamprofielen |
Waterverplaatsing (ca.): | 40 ton |
Doorvaart hoogte (ca.): | 2,70 m |
Eigenaar: | Nederlandse eigenaar |
Registratie: | Nederlands geregistreerd B-Geregistreerd Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper. |
Kleur / Conservering: | zwarte romp bordeaux rode boeiing crème boeiing laatste onderwaterschip behandeling 01-2018 achterstallig onderhoud |
Certificaten: | Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB) zone 2, 3 & 4 NL geldig tot: 10-2025 |
Geschikt voor / als: | binnenwateren |
Algemene informatie: | Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt niet afgemaakt project |
Aanvullende informatie: | voorpiek met kettingbak mooie zeeg Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen. ruim voordek |
Technische informatie
Motorvermogen: | 120 pk 88 kW |
Motor merk: | Ford |
Toerental: | 2000 RPM |
Motortype: | 2703E |
Cilinderaantal: | 6 |
Draaiuren (ca.): | 2200 op de urenteller |
Brandstof: | diesel |
Brandstoftank (ca.): | 200 liter 1 kunststof tank(s) 1000 liter 2 stalen tank(s) |
Koelingsysteem: | interkoeling natte uitlaat |
Voortstuwing: | 3 blads schroef vetgesmeerde schroefas |
Koppeling: | Velvet hydraulisch |
Stroomvoorziening: | geen elektrisch systeem |
Acculader: | Victron MultiPlus-II combi omvormer/lader 24/3000/70 |
Omvormer: | Victron MultiPlus-II combi omvormer/lader 24/3000/70 |
Drinkwatertank (ca.): | 3000 liter |
Waterdruksysteem: | hydrofoor |
Vuilwatertank (ca.): | niet aanwezig, voldoende ruimte om in te bouwen |
Machinekamer: | zie foto's |
Gas systeem: | geen gas aan boord |
Accommodatie
Betimmering: | grondhout zie foto's |
Isolatie: | ja |
Stahoogte (ca.): | voor (ca.) 1,36 m hut (ca.) 2,00 m salon (ca.) 2,01 / 2,22 m achterroef (ca.) 1,90 m |
Uitrusting
Ankergerei: | handankerlier stokanker ankerketting 4x verhaalkop |
Davits: | aanwezig |
Aanvullende informatie: | Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (12-2017) Interessant project om af te maken (intimmeren), door iemand met 2 rechter handen of in te laten timmeren door een werf. |