Motorwestlander 16.29 Verkocht

Afmetingen (m): 16.29 x 2.87 x 0.85
Ref.nr.: 230507
Ligplaats: Omgeving van Den Haag
Bouwjaar: 1924
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig binnenvaart vrachtschip dat door de huidige eigenaar volledig is gestript en is voorzien van een nieuwe opbouw en interieur alsmede van een nieuwe moderne motor. Het is een recreatievaartuig dat doordat de stuurhut demontabel is een zeer lage doorvaarthoogte heeft, waardoor ze zeer geschikt is om op waterwegen te varen die voor vele jachten, die zijn voorzien van een opbouw, niet te bevaren zijn. Dit heeft als bijkomstigheid dat dit goed onderhouden schip een vaargebied heeft dat ongekend groot is.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf Van Waveren, NL-Monster
Verbouwjaar: 1986/1988
Romp vorm: platbodem
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
hardhouten bovenzijde van de stuurhut
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
kalffsdekken
berghout rondom
boeiing rondom
achterroef
Zelfbouw: interieur
Kiel: kimkielen
Besturing: mechanisch
stuurwiel
Ramen: aluminium raamprofielen
hardhouten buiten deuren
Waterverplaatsing (ca.): 17 ton
geschat
Ballast (ca.): betontegels
& staal
Doorvaart hoogte (ca.): 2,50 m
1,60 m met afgebroken stuurhut
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Kleur / Conservering: zwarte romp (04-2023)
groene boeiing
witte opbouw
laatste onderwaterschip behandeling 04-2023
Certificaten: niet certificaat plichtig
Geschikt voor / als: recreatie vaartuig
binnenwateren
Algemene informatie: goede vaareigenschappen
Aanvullende informatie: klassiek motorjacht
Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.
stuurhuis
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 85 pk
62 kW
Motor merk: Perkins
Toerental: 2400 RPM
Motortype: M92B
Cilinderaantal: 4
Bouwjaar motor: 2011 nieuw
Draaiuren (ca.): 1200
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 450 liter
1 stalen tank(s)
Koelingsysteem: gesloten
koelpijpen
droge uitlaat
geïsoleerde uitlaat
Voortstuwing: 3 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
homokineet met stuwdruklager in schroefas
Koppeling: PRM hydraulisch (2011)
Snelheid (ca.): 10 km/uur kruissnelheid bij 1500 RPM
16 km/uur topsnelheid
Verwarming: hetelucht verwarming
= voorbereid
Boegschroef: elektrische boegschroef
24 Volt
Stroomvoorziening: 12 Volt
24 Volt
230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 1x 180 Ah start accu(s)
2x 180 Ah service accu(s)
2x 180 Ah boegschroef accu(s)
Acculader: Whisper Power WP-Suprime combi omvormer/lader 24/2000/55
Omvormer: Whisper Power WP-Suprime combi omvormer/lader 24/2000/55
Zonnepanelen: 2x 300 Watt zonnepaneel
& 1x zonnepaneel
Drinkwatertank (ca.): 225 liter
2 roestvast stalen tank(s)
& 1x 125 liter
= niet in gebruik
Waterdruksysteem: hydrofoor
Lens/bilgepomp: dompelpomp
Gas systeem: ja, fles(sen) in dekkist
voldoet niet volledig aan de huidige veiligheidseisen

Accommodatie

Betimmering: diverse materialen zijn gebruikt
zie foto's
Isolatie: gedeeltelijk
Hutten: 3 hutten
Slaapplaats / Kooi: Voor: 2x 1-pers
& 1x 2-pers
Achter: 1x 2-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Toilet: elektrisch toilet
Kombuis / keuken: langsscheeps
Kooktoestel: 3-pits kooktoestel
op gas
roestvast staal
Koelkast: Isotherm koelkast
24 Volt
Vriezer: vriesvakje
Werkblad: hardhouten werkblad
Wasbak: 1 wasbak
Waterkraan: koud stromend water
Entertainment: radio/CD speler
Stahoogte (ca.): voorste hut (ca.) 1,51 m
hut (ca.) 1,54 m
salon (ca.) 1,80 m
kombuis / keuken (ca.) 1,86 m
toilet (ca.) 1,86 m
stuurhut (ca.) 1,85 m
achterroef (ca.) 1,21 m

Tuigage en zeilen

Mast: houten mast
lantaarn mast
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: anker met lijn
Veiligheid: 2 reddingsvesten
reddingsboei
Aanvullende informatie: loopplank
Het schip is volledig gestript (alleen de romp is nog oud) en aansluitend nieuw opgebouwd. Voordat er ingetimmerd is, is de binnenzijde van de romp zeer goed behandeld.
Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (04-2023)