Luxe Motor 20.19 Verkocht

Afmetingen (m): 20.19 x 3.69 x 1.20
Ref.nr.: 140405
Ligplaats: Omgeving van Rotterdam
Bouwjaar: 1905
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig binnenvaart beurtscheepje dat later is omgebouwd tot een Luxe Motor die, nadat ze uit de beroepsvaart is gekomen, is omgebouwd tot Varend Woonschip. Ze is een Varend Monument en derhalve komt ze in aanmerking voor een ligplaats in een museumhaven (nu in het centrum van Rotterdam). Ze heeft een vooronder dat in gebruik is als berging, in het ruim is de salon met open keuken, 2-persoons bedstede, toiletruimte, badkamer met douche en een kantoorruimte. In de achterroef is geen betimmering aangebracht en is nog vrij in te timmeren. Het schip is goed onderhouden heeft een sfeervol en licht interieur. De nieuwe eigenaar komt met het schip in aanmerking voor een woonligplaats in de Oude Haven in Rotterdam.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf Boot, NL-Leiderdorp
Romp vorm: platbodem
Romp materiaal: ijzer/staal
Dek materiaal: ijzer/staal
Opbouw materiaal: ijzer/staal
hardhouten bovenzijde van de stuurhut
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
boeiing / verschansing
3x schot
achterkajuit
Besturing: mechanisch
stuurwiel
stalen roer
Ramen: hardhouten raamprofielen
ramen in luikenkap
Waterverplaatsing (ca.): geladen 37,341 m³
ledig 27,361 m³
verplaatsing 9,361 m³
Ballast (ca.): trim ballast
Doorvaart hoogte (ca.): 3,18 m
met afgebroken stuurhut 2,45 m
Registratie: B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering: zwarte romp
crème boeiing
witte opbouw
goed onderhouden
03-2010 laatste onderwaterschip behandeling
Certificaten: niet gecertificeerd
Geschikt voor / als: binnenwateren
geschikt voor bewoning
Algemene informatie: Het schip is erkend als Historisch Vaartuig (blauwe pas)
Aanvullende informatie: Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 30 pk
22 kW
Motor merk: Kromhout
Motortype: LS
Cilinderaantal: 3
Bouwjaar motor: onbekend
Draaiuren (ca.): onbekend
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 350 liter
2 stalen tank(s)
waterzak
Koelingsysteem: directe koeling
Voortstuwing: 3 blads schroef
vetgesmeerde schroefas
Koppeling: mechanisch
Verwarming: kachel op diesel
Stroomvoorziening: 12 Volt
230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 2x 200 Ah
Acculader: Mastervolt Chargemaster acculader 12/35-3
Generator: Hatz diesel
5 kVA
3000 RPM
230 Volt
Omvormer: Mastervolt ACmaster omvormer 12/350
Drinkwatertank (ca.): 1200 liter
1 stalen tank(s)
Waterdruksysteem: hydrofoor
Warm watersysteem: boiler (230 Volt)
50 ltr
Vuilwatertank (ca.): niet aanwezig, voldoende ruimte om in te bouwen
Machinekamer: zie foto's
Lens/bilgepomp: dompelpomp
Gas systeem: aanwezig

Accommodatie

Betimmering: wit geschilderd &
grenen
grenen vloer(en)
zie foto's
Isolatie: grotendeels
Hutten: 1 hut
Slaapplaats / Kooi: Slaapbank: 1x 1-pers
Voor: 1x 2-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Badkamer: douche
mengkraan met warm & koud stromend water
wasbak met warm & koud stromend water
zie foto
Toilet: boven water toilet
zie foto
Kombuis / keuken: L-vorm kombuis
Kooktoestel: 4-pits kooktoestel
op gas
in combinatie met de oven
Oven: gasoven
Koelkast: 230 Volt
Werkblad: houten werkblad
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: warm & koud stromend water
Stahoogte (ca.): toilet (ca.) 1,86 m
gang / corridor (ca.) 1,84 / 1,80 m
kombuis / keuken (ca.) 1,82 m
salon (ca.) 1,85 / 1,70 m
kantoor (ca.) 1,94 / 1,80 m
douche (ca.) 1,85 m
stuurhut (ca.) 1,89 m
achterroef (ca.) 1,87 m
Aanvullende informatie: wasmachine

Tuigage en zeilen

Mast: lantaarn mast
staal
Strijkbaar: ja
handmatig

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
stokanker
davits
in kluisgat
verhaalkop
Dekzeilen: over de luikenkap
Veiligheid: brandblusser
reddingsboei
Aanvullende informatie: hardhouten koekoek
aluminium loopplank
Overdragen van de huidige officiële woonligplaats (huur) is met de havenbeheerder bespreekbaar.
Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig (03-2010)