Luxe Motor 37.07 met CBB Rijn Verkocht

Afmetingen (m): 37.07 x 5.05 x 0.80
Ref.nr.: 180502
Ligplaats: Omgeving van Coevorden
Bouwjaar: 1935
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Voormalig binnenvaart vrachtschip dat gereed is gemaakt om verder af te bouwen tot een Varend Woonschip. De romp is zeer strak te noemen en ook de den en roef zijn zeer netjes. Waar nodig is het staalwerk gerepareerd. Vanuit de stuurhut is er een goede doorgang naar de achterroef maar ook naar het theehuis en vandaar is er reeds een goede doorgang naar het ruim aanwezig. Het ruim is netjes en gereed om verder in te timmeren. De boegschroef staat in het ruim en deze is eventueel ¼ slag te draaien waardoor er een voormachinekamer gerealiseerd kan worden. Het vooronder is nog voorzien van een origineel interieur. Al met al een prachtig gezeegde Luxe Motor die in onze ogen voor een Museumhaven / ligplaats een aanwinst zou zijn.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf D.J. Rijnvis, NL-Hoogeveen
Romp vorm: platbodem
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
houten luikenkap over ruim
teakhouten bovenzijde van de stuurhut
Bouwwijze: geklonken
nieuw staal is gelast
berghout rondom
dichte bolderkasten
hardhouten buikdenning
2 waterdicht(e) schot(ten)
Besturing: stuurwiel
mechanisch
Ramen: enkel glas
aluminium raamprofielen
dubbel glas
in stuurhut
Waterverplaatsing (ca.): laadvermogen 223,410 m3
Doorvaart hoogte (ca.): 3,10 m alles plat
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering: zwarte romp
witte opbouw
laatste onderwaterschip behandeling 2018
onderwaterschip en vrijboord gestraald (hydrojet)
Certificaten: Certificaat van Onderzoek (CvO) / Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB)
zone R (Rijn)
zone 2 Nederland
zone 3
zone 4
geldig tot: 12-2024
Aanvullende informatie: Rompvorm is geschikt om mee droog te vallen.
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.
Zeer geschikt om in Frankrijk de kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 119 pk
87 kW
Motor merk: Gardner
Toerental: 1400 RPM
Motortype: 6LX
Cilinderaantal: 6
Revisie motor: 2010
Gebr. Bos Revisie-inbouw-Scheepsmotoren, NL- Bunschoten Spakenburg
Draaiuren (ca.): 30 op de urenteller
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 2x 720 ltr
1x 100 ltr dagtank(s)
stalen tank(s)
Koelingsysteem: gesloten
beunkoeler
droge uitlaat
geïsoleerde uitlaat
Koppeling: Dong-I hydraulisch (2010)
reductie 2,82:1
Boegschroef: Hamelink boegschroef via dieselmotor
360 graden draaibaar
DAF YA 615
125 pk
Stroomvoorziening: 230 Volt walstroom aansluiting
Accu´s: 2x 225 Ah service accu(s)
2x Optima red top service accu(s)
Acculader: Victron Skylla acculader 24/75
Generator: Lister diesel
6 kVA
1500 RPM
Omvormer: Mastervolt omvormer 24/2500
Vuilwatertank (ca.): niet aanwezig, voldoende ruimte om in te bouwen
Machinekamer: in goede staat van onderhoud
Lens/bilgepomp: 1x elektrische pomp
24 Volt
Gas systeem: geen gas aan boord

Accommodatie

Isolatie: hardschuim isolatieplaten
Stahoogte (ca.): stuurhut (ca.) 2,10 m
roef (ca.) 1,91/1,95 m

Uitrusting

Ankergerei: handankerlier
2x klipanker
ankerketting
in kluisgat
verhaalkop
handankerlier op achterdek
hekanker met draad
Dekzeilen: over de luikenkap
Veiligheid: 3 reddingsboeien
brandblussers
reddingsvesten
volgens de certificering-eisen
Aanvullende informatie: teakhouten koekoek
Keuringsrapport van het onderwaterschip is aanwezig