Skip to main content

Hamburger Barkas 18.24, CBB Rijn Niet meer beschikbaar

Afmetingen (m): 18.24 x 4.25 x 1.60
Ref.nr.: 250605
Ligplaats: Omgeving van Harlingen
Bouwjaar: 1965
Materiaal: staal

Contact

Visie Doeve Makelaars

Dit voormalige inspectievaartuig van de Duitse Arbeidsinspectie is later ingericht en gecertificeerd voor passagiersvervoer met een capaciteit tot 32 personen op de binnenwateren en 19 personen op de Unterelbe onder SUK (Duitse IL&T). Inmiddels is het vaartuig omgebouwd tot een pleziervaartuig, gecertificeerd voor Zone 2 in Nederland en voor de EU-zones 3 en 4, inclusief de Duitse Rijn. Hoewel het schip op enkele punten aandacht verdient, biedt het een stevige basis voor wie waarde hecht aan karakter, veelzijdigheid en potentieel. Door zijn constructie en certificering is het vaartuig bij uitstek geschikt voor een uitgebreid vaargebied: van de Middellandse Zee tot aan de Oostzee. Daarbij is het uitermate geschikt voor langdurig verblijf aan boord, ook als varende woning. Kortom, een schip met historie en potentie, voor de liefhebber die niet terugdeinst voor enige afwerking maar wel zoekt naar ruimte, robuustheid en maritieme allure.

Meer informatie

Algemene informatie

Werf: Scheepswerf Franke, D-Berlijn
Romp vorm: rondspant
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
Bouwwijze: gelast
berghout rondom
brede gangboorden
deckhouse
voorkajuit
4x schot
Besturing: mechanisch
stuurwiel
Ramen: aluminium raamprofielen
dubbel glas
& enkel glas
hardhouten buiten deuren
Waterverplaatsing (ca.): 45 ton
Ballast (ca.): aanwezig
staal
Doorvaart hoogte (ca.): 3,30 m
Eigenaar: Nederlandse eigenaar
Registratie: Nederlands geregistreerd
B-Geregistreerd
Kosten voor het over-/ en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur / Conservering: blauwe romp
witte opbouw
laatste onderwaterschip behandeling welke maand in 2024
is er een keuringsrapport?
Certificaten: Communautair Binnenvaartcertificaat voor Binnenschepen (CBB)
zone 2 Nederland
zone 3
zone 4
zone R (Rijn)
geldig tot: ???????????
Geschikt voor / als: recreatie vaartuig
geschikt voor bewoning
binnenwateren
kustwateren
Algemene informatie: Aangeboden in de conditie waarin ze zich nu bevindt
Verkoper heeft het vaartuig feitelijk nooit zelf gebruikt.
Aanvullende informatie: ruim achterdek
ruim voordek
voorpiek met kettingbak
Zeer geschikt om de kustwateren te bevaren.
Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren.

Technische informatie

Motorvermogen: 225 pk
116 kW
Motor merk: Mercedes Benz
Toerental: 1500 RPM
Motortype: MB 846A
Cilinderaantal: 6
Bouwjaar motor: 1965
Revisie motor: 2020 is er een bewijs van aanwezig? Wat is er gedaan?
Draaiuren (ca.): 50 na revisie
Brandstof: diesel
Brandstoftank (ca.): 1400 liter
2 stalen tank(s)
Koelingsysteem: gesloten
koelpijpen
Voortstuwing: 4 blads schroef ???????????
vetgesmeerde schroefas ???????????
Koppeling: Reintjes WAV 200 hydraulisch
reductie 3:1
Verwarming: Webasto centrale verwarming Werkt die ?????????????
op diesel
tevens motorverwarming
Boegschroef: DUCO hydraulische boegschroef
20 pk
Stroomvoorziening: 12 / 24 / 230 Volt
230 Volt walstroom aansluiting
eenvoudig elektrisch systeem
Accu´s: 2x 230 Ah service accu(s)
2x 180 Ah start accu(s)
1x 80 Ah start accu(s) generator
Acculader: Victron Phoenix Smart acculader 24/25/1+1
Laadstroomverdeler (scheidingsdiode): Victron Argofet battery isolator
Generator: Deutz diesel generator
5 kVA 230 Volt
1500 RPM
4025 draaiuren (ca.)
Omvormer: Berel omvormer 24/3600
Zonnepanelen: 2x
Drinkwatertank (ca.): 900 liter
3 kunststof tank(s)
Waterdruksysteem: elektrische waterpomp
Warm watersysteem: boiler (230 Volt)
via motor koelsysteem
Vuilwatertank (ca.): 200 liter
1 kunststof tank(s)
Machinekamer: enig achterstallig onderhoud
Lens/bilgepomp: aanwezig
via manifold
via de motor
& handpomp
tevens dekwaspomp
Gas systeem: geen gas aan boord
Aanvullende informatie: hoofdmotor met PTO ten behoeve van de hydrauliek syste(e)m(en)

Accommodatie

Betimmering: diverse materialen zijn gebruikt
zie foto's
geschikt om aan boord te wonen
Isolatie: aanwezig
Hutten: 1 hut
Slaapplaats / Kooi: Voor: 1x 2-pers
Achter: 4x 1-pers
Plattegrond (niet op schaal): zie bijlage
Badkamer: douche
thermostaat kraan
wasbak met mengkraan en warm & koud stromend water
in 1 ruimte tezamen met het toilet
Toilet: handpomptoilet
Kombuis / keuken: dwarsscheeps
Kooktoestel: 2-pits kooktoestel
elektrisch
Oven: Miele steamer elektrische oven
Koelkast: aanwezig
230 Volt
Werkblad: roestvast stalen werkblad
Wasbak: roestvast stalen wasbak
Waterkraan: warm & koud stromend water
Stahoogte (ca.): stuurhut (ca.) 1,89 m
kombuis / keuken (ca.) 2,01 m
achter (ca.) 2,01 m
vooronder (ca.) 1,89 m
badkamer / toilet (ca.) 1,86 m

Navigatieapparatuur

Navigatie apparatuur: Em-Trak A100 Automatisch Identificatie Systeem (AIS)
Raymarine Ray 49E marifoon met DSC
Raymarine ST3000 automatische piloot & S100 remote control
Raymarine DS400X fishfinder
Incastec echolood / dieptemeter
Furuno GPS
roerstandaanwijzer
Manacor PA-302 intercom
kompas
Shipmate RS8300 marifoon
NASA Target 147 Navtex
hoorn
navigatieverlichting
2x ruitenwisser
Furuno 1832 daglicht radar
zoeklicht
Classens & Plath Variocourse II elektrisch kompas

Tuigage en zeilen

Mast: staal
lantaarn mast
Strijkbaar: ja
hydraulisch

Uitrusting

Ankergerei: elektrisch ankerlier
Spek anker
ankerketting
in kluisgat
kaapstander
Achter:
handankerlier
anker
ankerketting
Bimini: bimini zonnetent boven achterdek
Reling / Preekstoel: reling rondom
Bijboot: is die RIB er nog bij ????????
Davits: aanwezig
roestvast staal
Veiligheid: reddingsboeien
reddingsvesten
brandblussers
volgens de certificering-eisen
Aanvullende informatie: aluminium loopplank
stuurstoel

Contact

  • Doeve Makelaars en Taxateurs
  • Jachten en Schepen vof
  • Tel. int. +31 (0)10 – 248 98 30
  • Mobiel int. +31 (0)6 53 20 20 84
  • E-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

© 2024 - Doeve Makelaars

logo european maritimelogo nbms     logo hiswalogo vrt